בלוג

המדריך המלא למציאת מפת שולחן מושלמת

מחקרים מוכיחים ששולחן מעוצב עם מפת שולחן איכותית ויפה יכול לגרום לאוכל להפוך לטעים יותר בעייני האורחים. ואכן יש משהו מרגש בשולחן אוכל שהושקעה מחשבה בעיצוב ובסגנון שלו ליצירת חוויה עשירה ומיוחדת.

בין אם מדובר בארוחת בוקר מפנקת במסעדה, ארוחת צהרים של שבת בבית או אירוע משפחתי משמח, מפת שולחן נקיה ויפה תשמש בסיס מושלם ליצירת האווירה הנכונה לאירוע ותעזור להשאיר זיכרונות מתוקים זמן רב אחרי שהאירוע יסתיים.

מפת שולחן יכולה להעביר מסר על הנושא של האירוע, על הסגנון שלו ועל רמת השירות של המקום בו הוא מתקיים, כל זאת תוך שמירה על השולחנות עצמם ויצירת מראה מושך ומפתה. בנוסף להעברת המסר הרצוי לגבי האירוע, חשוב שמפת השולחן תהיה נוחה ומוכנה לשימוש גם אחרי כביסות רבות ואחסון ממושך בארון.

 

מה חשוב לדעת לפני שקונים מפת שולחן

יש אין- סוף סוגים של מפות שולחן מחומרים, צורות ועיצובים שונים ומגוונים. לכן, לפני שקונים מפת שולחן חדשה כדאי לשקול כמה דברים שיעזרו לכם בבחירה:

  • חומרים: החומר ממנו עשויה המפה ישפיע גם על המראה וגם על השימוש בה. מפת שולחן לבנה מבד כותנה איכותי אמנם נראית יפה ויוקרתית, אך האם היא מתאימה לשולחן אוכל ביתי שנמצא בשימוש יום-יומי של המשפחה? מסיבה זו החומר ממנו עשויה המפה צריך להתאים לשימוש ולזמנים בהם נרצה להשתמש בה. למשל, לשימוש יום-יומי עדיף לבחור בחומר עמיד שניתן לנקות בקלות או לבחור מפה ללא גיהוץ שאפשר לפרוס ישר על השולחן בלי התעסקות מיותרת בגיהוץ.
  • צורה וגודל: המפה שנבחר צריכה להתאים לשולחן האוכל. יש גדלים סטנדרטים של מפת שולחן 3 מטר עד מפת שולחן 4 מטר, אך ניתן לקנות מפות במגוון גדלים אחרים. כמו כן, צורת השולחן משפיעה על בחירת המפה. למשל לשולחן אוכל עגול עדיף להתאים מפת שולחן עגולה ולא מרובעת.
  • הסגנון של האירוע, החדר או השולחן: מפת שולחן היא בסיס חשוב ביצירת האווירה המתאימה לאירוע. היא יכולה להיות חלק מהעיצוב הקבוע של שולחן האוכל בבית, לשמש באירועים ליצירת אווירה רשמית או למלא את הבית בשמחה וצבעוניות במסיבות משפחתיות.
  • ניקיון: מעבר ליצירת מראה אסתטי, המפה משמשת גם להגנה על שולחן האוכל מפני כתמים, אבק ולכלוך. כיוון שהמפה סופגת את כל הלכלוכים האלה במקום השולחן, מומלץ שיהיה קל לנקות אותה על ידי מטלית או במכונת כביסה. ישנן מפות ללא כתמים שעשויות חומרים שדוחים את היווצרות הכתם ובכך מסייעים בשמירה על מראה נקי ויפה לאורך זמן וישנן מפות שולחן ללא גיהוץ ששומרות על מראה ישר ומסודר גם אחרי הכביסה.

 

איך לבחור גודל של מפת שולחן

על מנת לבחור את המפה המתאימה יש לדעת קודם כל את מידות שולחן האוכל עליו תרצו להשתמש במפה. עבור שולחן עגול יש למדוד את הקוטר שלו ואילו עבור שולחן מרובע יש למדוד גם את האורך של השולחן וגם את הרוחב שלו.

המפה צריכה לגלוש מצדדי השולחן ולא להתאים למידותיו בדיוק ולכן יש להחליט מראש בכמה ס"מ נרצה שהמפה תגלוש מעבר לסף השולחן. מפה עם שוליים ארוכים יוצרת מראה רשמי ואלגנטי יותר ואילו מפה שגולשת רק במעט מפני השולחן מגדילה את החדר על ידי חשיפת המרחב שבין רגלי השולחן המעוצבות.

על מנת לחשב את גודל המפה יש לזכור להוסיף לה את השוליים הרצויים. למשל מפה 4 מטר תהיה קטנה מדי לשולחן שהאורך הכולל שלו הוא 4 מטרים. מפות שולחן 4 מטר יתאימו לשולחנות קטנים יותר כל עוד נרצה שהמפות יגלשו מעבר לסף השולחן.

להלן דוגמה לחישוב גודל מפה: נניח שאורך השולחן הוא 3 מטרים ונרצה שהמפה תגלוש מעט משני צדדיו אבל לא תגיע ממש עד הרצפה. נוסיף לאורך השולחן חצי מטר על מנת שהמפה תגלוש ב-25 ס"מ מכל צד שלו. לשולחן זה נתאים מפת שולחן 3.5 מטר.

אם אתם רוצים לקנות מפת שולחן מאיכות מצוינת ובמחיר שווה לכל כיס, תוכלו למצוא מבחר מפות מצוינות באתר של פנומה, מותג הפטנטים והעיצובים לבית. בקישור הזה תוכלו להתרשם ממגוון מפות יפות שישדרגו בכמה רמות את מראה שולחן האוכל שלכם.