בלוג

המדריך המלא: איך לבחור קרש חיתוך איכותי למטבח שלכם

לצד שלל האביזרים והפטנטים לחיתוך, בישול ואפייה שמככבים במטבח הביתי, יש מוצר אחד שאף מטבח לא שלם בלעדיו. קרש חיתוך טוב הופך את הכנת המזון לחוויה אחרת ומשחק תפקיד מרכזי בכל ארוחה שאנחנו מכינים.

אז איזה קרש חיתוך מומלץ למי שרוצה לשפר את הביצועים שלו במטבח, איזה קרש חיתוך הכי בריא ואיזה קרש יחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר? כל התשובות לשאלות אלה ועוד תוכלו למצוא במאמר הבא.

 

מה חשוב לדעת לפני שקונים קרש חיתוך

לפני שמתחילים לחתוך ולקצוץ, חשוב לוודא שזה נעשה על גבי משטח עבודה מתאים. יש סוגים שונים של קרשי חיתוך וכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים להעדפותיו האישיות, אך חשוב לבחור קרש חיתוך איכותי שיחזיק מעמד לאורך זמן ויענה על מגוון צרכים שונים במטבח.

 

הנה מספר נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון לפני שקונים קרש חיתוך חדש:

  • ניקיון: קרש חיתוך נמצא בשימוש יום-יומי ולכן יש לנקות אותו בתדירות גבוהה, לעיתים כמה פעמים באותו יום או אפילו כמה פעמים במהלך הכנת אותה ארוחה. מסיבה זו חשוב שיהיה נוח לנקות את הקרש בקלות בכיור. כמו כן, במידה ותרצו להכניס אותו למדיח, חשוב לוודא שהחומר עמיד לשימוש במדיח.
  • היחסים עם הסכין: החברה הכי טובה של כל קרש חיתוך, היא סכין איכותית. אך משטח חיתוך קשה מדי עלול לגרום לסכין החדה להפוך לקהה ולהקשות על פעולת החיתוך.
  • אחסון: כיוון שנשתמש בקרש לעיתים קרובות נרצה לאחסן אותו במקום נגיש ולהצליח לשלוף אותו משם בקלות בכל שימוש. קרש גדול ומסיבי פחות נוח לאחסן בארון אם משתמשים בו באופן קבוע ויותר קל להתנהל עם קרש קל משקל ואפילו מתקפל שניתן לאחסן בקלות.
  • גודל: בחירת הגודל של קרש החיתוך היא באמת עניין של העדפה אישית, אך לרוב האנשים נוח לעבוד ביום-יום עם קרש חיתוך בינוני-גדול שאפשר לחתוך עליו כמות גדולה של חומרי גלם ולהחזיק קרש נוסף קטן יותר לחיתוך של דברים קטנים, כמו פרי או שום.
  • חומר: קרשי חיתוך עשויים ממגוון חומרים כגון פלסטיק, זכוכית, עץ, במבוק ועוד. למרות טענות נפוצות על כך שחומר מסוים של קרש חיתוך בריא יותר או פחות, לרוב תחזוקה נכונה של הקרש על פי הוראות היצרן מונעת הצטברות של לכלוך וחיידקים.

 

סוגים של קרשי חיתוך

ככל הנראה שמעתם כל מיני דעות סותרות לגבי מהו קרש חיתוך מומלץ ואיזה סוג קרש הכי הגייני, הכי אקולוגי או הכי נוח לשימוש. לכל סוג קרש יש את החסרונות והיתרונות שלו ולכן, כל עוד מקפידים על קניית מוצר איכותי, הבחירה בסופו של דבר היא על פי העדפה אישית.

קרש חיתוך פלסטיק הוא ככל הנראה אחד ממשטחי החיתוך הנפוצים ביותר בשוק. אחד היתרונות העיקריים של קרש חיתוך מפלסטיק הוא שניתן להכניס אותו למדיח הכלים וכך לשמור על רמת היגיינה גבוהה וניקיון יסודי בין שימוש לשימוש. יחד עם זאת, קרש חיתוך ישן מפלסטיק צובר חריצים מהמגע עם הסכין ועם הזמן נהיה קשה יותר לנקות אותו בצורה יסודית.

קרש חיתוך מעץ הוא גם בחירה פופולרית במטבחים רבים. חלק מעדיפים אותו משיקולים אסתטיים, חלק משיקולים אקולוגיים וחלק משיקולים שקשורים לשימוש עצמו. קרש חיתוך מעץ רך יחסית יכול לסייע בשמירה על החדות של הסכינים ובטיפול נכון יכול להחזיק מעמד שנים ארוכות.

החיסרון העיקרי של קרש חיתוך מעץ הוא שאי אפשר להכניס אותו למדיח ויש לנקות אותו בצורה ידנית בכיור ולבצע פעולות תחזוקה שונות על מנת לשמור עליו לאורך זמן. רוב קרשי החיתוך מעץ דורשים שימון בשמן צמחי על מנת להגן עליהם מכתמים, עובש ושחיקה.

בין אם תבחרו קרש חיתוך מעץ או פלסטיק חשוב לבחור קרש איכותי שמיוצר בתהליך יצור קפדני ועונה על מגוון צרכים במטבח. מותג המוצרים לבית ולמטבח פנומה מציע מבחר פתרונות חדשניים למשטחי עבודה וקרשי חיתוך חכמים.

אצלנו בחברת פנומה הנוחות והחדשות הולכות יד ביד ליצירת מוצרים חכמים שיהפכו את החיים שלכם לקלים ונוחים יותר. אם אתם מחפשים קרש חיתוך חכם, נוח לשימוש ובאיכות גבוהה, תוכלו לצפות בקרשי החיתוך המתקדמים שלנו בקישור הזה.